Jdi na obsah Jdi na menu
 


Projektové dny 4. a 5. tříd

5. 5. 2012

             Na tři dny, konkrétně od 2. 5. do 4. 5. se žáci všech ročníků naší školy (včetně jejich učitelů) proměnili v cestovatele, putující naskrz historií i všemi světadíly. Jednotlivé projekty a přednášky mezi sebou prezentovali žáci, rozděleni po třídách do několika skupin. Jednu takovou tvořili žáci 4. a 5. tříd. 

Úvodní hodiny se zhostila třída 5. A, která si připravila prezentaci na téma: „Starověká Čína“. Zpočátku se mohli diváci (jimiž byli žáci 4. tříd, spolu s 5. B)navnadit tradiční uklidňující melodií, doprovázenou prezentací obrázků. Poté nastoupili žáci v lidových kostýmech, jejichž typický rys umocňovalo líčení některých dívek, včetně účesů nebo pokrývky hlavy. Žáci následně ve stručnosti přednesli svá témata, kterými se pokusili přiblížit posluchačům vznik, vývoj a přínos země mající jednu z nejstarších a nejpoutavějších historií ze všech států.
Následující putování nás zavedlo za indiány Severní Ameriky. Což bylo téma, které si připravili žáci obou 4. tříd a nutno podotknout, že se ho zhostili s velkou bravurou. Chodbu před třídou i několik dní po vystoupení zdobil zpracovaný panel, s informacemi o daném tématu. Největší úspěch však sklidilo vystoupení žáků, na kterém předvedli indiánské tance a seznámili posluchače s indiánskými hudebními nástroji (včetně jejich ukázek). Pro větší autentičnost tomuto tématu přizpůsobili i oděv (všichni si nabatikovali trička).
Poslední, jakousi třešničkou na pomyslném dortu, bylo vystoupení žáků 5. B, kteří se pokusili obeznámit ostatní diváky s krásou Národních parků Severní Ameriky. Z obecných informací o názvu, rozloze, podnebí jednotlivých parků, přešli plynule ke konkrétním příkladům z tamější fauny a flory. Tyto podrobnější informace získali na základě návštěvy botanické a zoologické zahrady v Praze. Stejně tak, jako z předchozích projektů, si žáci i tentokrát odnesli několik zajímavých poznatků o dálných krajích.
 
Zpracovali:
Miroslava Tomková
Luboš Gaisl